Підготувався, почитав книжки... Але робив це два місяці тому, перед тим, як записувався. Потрібно ще було хоч за тиждень перечитати правила, може б здав. Напередодні тільки на їхньому сайті пройшов он-лайн тести. В віртуальному світі все пройшло дуже добре, тому я розслабився. А не можна, потрібно бути зібраним до кінця. А може просто не повезло...
Процедура здачі виглядає достатньо цікавою. Коштує недорого - 10.40 $. Займає близько двох годин. Здавав в Монреалі, на 855 boulevard Henri-Bourassa Ouest, H3L 1P3. Це одноповерхова будівля з червоної цегли, знаходиться трохи в стороні від дороги.
Фото з Google Maps
Доїхати можна на метро, до станції помаранчевої гілки Henri-Bourassa. Це в бік Лаваля. Потім ще потрібно сісти на автобус, 171 чи 164. Виходити потрібно на зупинці перед мостом:
Фото з Google Maps
При вході зустрічає охоронець, питає, чого прийшли і скеровує куди треба. Ті, хто прийшов завчасно на екзамен, чекають в залі зліва від входу. Час від часу приходить охоронець і оголошує , що зараз в чергу можуть ставати ті, хто прийшов на рандеву на таку-то годину. Черга, як і всі черги в Квебеку організовується змієподібною формою. Підійшовши до стійки, ви говорите своє ім"я, працівниця перевіряє, чи є ви в списку і видає вам номерок.
Тепер ви проходите в інший зал очікування, де сидить багато народу, і пильнуєте на електронних табло появу свого номера та стійку (le comptoir), до якої потрібно підійти. На табло висвічується одночасно 10 номерів. Але не лякайтесь, не потрібно спостерігати зразу за всіма. Ваш номер починається з букви (у мене була L), то потрібно дивитись тільки той екран, де з"являються номери з цією літерою. Він буде такий один. Коли номери міняються, то вони починають блимати. Саме в цей момент уважно дивіться, бо одночасно можуть з"являтися два-три номери, які будуть по-черзі змінюватись.
Персоналу працює дуже багато, тому вже через двадцять хвилин я бачу появу свого номера. Перша стійка - перевіряють документи, роблять собі копії, щось потрібно підписати. Тут же я почув дивне запитання: "Ви сьогодні будете здавати?". Виявляється, можна без проблем перенести здачу в день самої здачі. Потім вам знову говорять зачекати появи вашого номера на табло.
Друга черга пройшла досить швидко. Це для фото. І третя черга - перевірка зору. Потрібно дивитись в спеціальну оптичну установку, перевіряючий питає, де на малюнку з номером таким-то знаходиться заштрихований кружечок. Потрібно відповідати: знизу, чи зверху, чи зліва, чи справа (en bas, en haut, à gauche, à droite). Тут же потрібно заплатити гроші, вам дають квитанцію, записують новий номерок і тепер без черги можна заходити в зал, де проводиться екзамен.
Немає такого, що "зараз здають ті, хто був записаний на третю годину, а всі інші йдуть на перекур...". Одночасно здає багато людей, десь чоловік 50. Той, хто здав - виходить, і можна сідати на його місце. Спочатку потрібно підійти до стійки, де вас запишуть і скажуть за який компютер можна сісти. Мобільний потрібно вимкнути, ручку і папір використовувати не можна. Можна тримати біля себе паперовий словник. Два рази по рядах проходились працівники і перевріяли, чи немає нічого зайвого на столах. Перший раз мені сказали заховати ручку, яку я витягнув, щоб позаписувати якісь цікаві запитання. Другий раз проходила інша людина і забрала мій словник. Але через декілька хвилин принесла назад із наклеєним папірцем із датою та підписом - "перевірено".
Поїхали! Сідаю за стіл, дивлюсь на чорний монітор, не розумію, чому він не вмикається. Шукаю клавіатуру - немає. Продовжую гіпнотизувати монітор, дивлюсь по сторонах, що в інших все працює. Нервую, ще раз пошукав клавіатуру - але вона не з"явилась. Торкнувся монітора - фу... запрацював. Отже, дисплей сенсорний. Щось там читаю, пояснюється, як правильно працювати з системою. Щоб збільшити малюнок, потрібно просто його торкнутись, щоб повернутись до вихідного масштабу - торкнутись ще раз. Так само з текстом.
Екзамен складається з трьох частин - правила, знаки і безпека на дорозі. В першій і другій - по 16 питань. В кожній частині можна зробити 4 помилки, після п"ятої - провал. Кількість помилок не акумулюється. Якщо відповіли правильно на 12 питань без жодної помилки, то зрозуміло, що на наступних чотирьох питаннях ви вже не зможете зробити 5 помилок. Тому вас не будуть мучити і задавати всі 16 питань, а перейдуть до наступної частини. В третій частині 32 питання, можна зробити 8 помилок, після дев"ятої - провал. Кожну відповідь потрібно підтвердити. На екрані лічильники запитань, правильних відповідей, неправильних, скільки залишилось невикористаних помилок. Як я зрозумів, час не фіксується, можна здавати хоч цілий день. Але відкладати питання на потім не можна, наступне питання з"явиться, тільки якщо дасте відповідь на попереднє.
Вся атмосфера екзамену розслабляє. Ніхто в тебе не стоїть над душею, навколо такі самі нещасні, як іти. Час не піджимає. Коштує це задоволення копійки. Тому коли першу частину я здав без помилок, на другій зробив дві з чотирьох, то на початку третьої частини я був зовсім впевнений, що все буде добре. Але третій блок запитань не дався так просто. Логіка запитань є складнішою, ніж в он-лайні. На деякі питання дається по три комбінації можливих варіантів. Було питання про те, в скільки разів більша ймовірність смертельної аварії у водія, в якого рівень алкоголю 50 мг на 100 мл крові (а допустимий рівень 80 мг алкоголю на 100 мл крові): в два чи півтора раза? Виявляється, в два. Також пам"ятаю про CD-диски - щоб їх поміняти, потрібно зупинити машину в безпечному місці. Ще одне питання, на яке потрібно відповісти по- Квебекськи: ви цілий тиждень пізно лягали спати, готувались до екзамена, в суботу ввечері збираєтесь сідати за кермо, щоб поїхати на вечірку - як найкраще зробити? Правильна відповідь: ні в якому разі не водити машину, а краще вдома відіспатись, щоб відновити сили.
Багато запитань наступного плану:
Та на екзамені такі запитання складніші. Іноді потрібно аж вдивлятись в спідометр, щоб бачити, чи не перевищує водій швидкість, чи перевірити, чи інші водії увімкнули покажчик повороту. Крім того, на екзамені більшість запитань мають не одну відповідь, а декілька комбінацій. Наприклад, "в зоні 1 і 2", чи "в зоні 1, 2 і 3". На цьому малюнку небезпека в зоні 1, оскільки перед електроколяскою (le quadriporteur - на них їздять люди похилого віку та інваліди, достатньо поширений вид транспорту) є перешкода і водій коляски змушений буде з"їхати на проїжджу частину, створивши загрозу для водія автомобіля.
Коротше, зробив я всі 9 можливих помилок. В кінці, коли потрібно було відповісти на 5 останніх запитань, навіть з"явилась надія, але ні. Не цього разу. Підходжу до стійки в екзаменаційній залі, знову беру якийсь номер, чекаю в черзі, бачу свій номер на табло, підходжу до потрібно столика, там мені офіційно повідомляють, що я не здав екзамен, але здав дві частини, тому перездати потрібно буде тільки третю. На цей раз записуюсь здавати в Льонґий. Обіцяю, що перед здачею підготуюсь. Тьху-тьху, щоб незурочити...
А десь через тиждень після здачі мені прийшов лист із SAAQ. Думаю, що там може бути? Нагадали, що я таки не здав? Зловтішаються? Але ні, це була пластикова карточка, яку тепер потрібно показувати при всіх наступних контактах із SAAQ. Красива, кольорова карточка.
Статті про SAAQ:
SAAQ. Частина 4. Останній бар'єр.
SAAQ. Частина 3: Je l'ai réussi!!!SAAQ. Частина 4. Останній бар'єр.
SAAQ. Частина 2: Неостання.
SAAQ. Частина 1: Запис на здачу теоретичного екзамена.
Завантажити книжку Guide de la route
Завантажити книжку Conduire un vehicule de promenade
Пам'ятаю , пам'ятаю . Лише практику вождіння не здавайте на HB, вибагливі інспектори, важкий маршрут.
ВідповістиВидалитиТак, про це я чув. Планую водіння також здавати в Льонґиї.
ВідповістиВидалитиТам можна не тільки пів дня здавати екзамен а і "розривати" здачу. Я прийшов на здачу в кінці дня і за годину встиг пройти тільки перші дві частини, треть завбачливо не починав а підійшов до адміністратора і сказав що не встигну. То мені назначили доздачу третьюї на наступний тиждень, ще і поставили зранку, щоб більше часу було.
ВідповістиВидалитицього я не знав. А платити треба було знову, щоб доздати третю частину?
Видалити